Reklamos priemonės
Reklama yra labai paplitusi šiuolaikinėje visuomenėje, ji žmogų supa nuolatos ir daro poveikį jo pasirinkimuose. Todėl ji turi daugybę formų, kurios pastebimos visur, pradedant internetu, televizija, baigiant gatvėse ir parduotuvių vitrinose.
• Reklama spaudoje. Nustatyta, kad žmogus geriausiai reaguoja ir suvokia spausdintą informaciją. Todėl daugelis reklamos davėjų spaudą panaudoja informacijai apie prekes ir paslaugas skleisti. Reklamą spaudoje skelbia tiek komercinės , tiek ne komercinės organizacijos. Greta gausios gamintojų ir pardavėjų reklamos gali skelbtis ir valstybinės įstaigos, visuomeninės organizacijos, politinės partijos, religinės bendruomenės ir kt.
• Spausdintinė reklama. Ši reklamos priemonė yra skirstoma į: knygose ir žinynuose, kalendoriuose, smulkūs reklaminiai spaudiniai (lapeliai, skrajutės, lankstinukai, prekių katalogai, atvirukai su paveikslėliais, pakabukai), smulkioji reklaminė medžiaga prekybos ir paslaugų teikimo vietose (judančios reklamos, plakatai, skardinės talpos, skelbimų kortelės, specialios dėžės prekėms eksponuoti, lipdukai bei antspaudai) bei kitos smulkiosios reklamos priemonės, reklaminiai krepšiai arba maišeliai, nešiojama reklama, vėliavos, kortos, dalijamos dovanelės).
• Televizija. Pagal savo galimybes didžiausią reklamos skleidimo potencialą turi televizija. Reklamos versle ji įsitvirtino palyginus senai ir susilaukė daugiausiai šalininkų, daugiausiai kritikos. TV reklama plečiasi sparčiau nei daugelyje kitų žiniasklaidos priemonių ir pritraukia daugiausia reklamai skirtų pinigų. Šiuolaikinė televizija reklamos davėjams suteikia daugiau privalumų nei visa kita žiniasklaida.
• Radijas. Radijas- neatskiriama mūsų gyvenimo dalis, jis lydi mus visur ir visada. Daugelis iš mūsų radijo laidų klausosi ne tik namuose, bet ir kelionėje, ir darbe, ir poilsiaudami. Iš radijo gauname greitesnę, gausesnę ir įvairiapusiškesnę informacijos dalį negu iš kitų žiniasklaidos priemonių. Tyrimai rodo, kad vidutiniškai vienas suaugęs žmogus per dieną išbūna prie įjungto radijo aparato ilgiau kaip tris valandas.
• Išorinė (lauko) reklama. Išorinė, arba lauko reklama – bet kuris reklamos skleidimo būdas ne patalpoje. Išorinė reklama yra viena seniausių reklamos skleidimo formų. Ji lanksčiausia ir geriausiai prisitaikiusi prie vartotojų, prieš jiems priimant sprendimą pirkti. Tik ji viena kartais gali apimti kai kuriuos geografinius ir demografinius vartotojų segmentus. Ji yra skirstoma į: vitrinų reklamą, gatvių, aikščių ir stadionių reklamą, šviesos reklamą ir oro reklamą.
• Transporto priemonės (viduje ir išorėje). Transporto priemonės vis dažniau panaudojamos perduoti aktualiems, trumpiems reklaminiams skelbimams. Populiari reklama tiek visuomeninio transporto priemonių išorėje, tiek viduje. Tokia reklama labai lanksti, ją galima naudoti ir viename mieste, ir apimti didesnę teritoriją. Ypač sėkmingai reklaminę informaciją skleidžia tarptautiniai gabenimai. Tai vadinamoji „tarptautinė reklama ant ratų“
• Reklama internete. Internetas – naujausia, sparčiausiai besivystanti masinės komunikacijos priemonė, kuri reklamai atveria didžiulę rinką. Tai yra puiki galimybė pristatyti įmonę ir organizaciją labai dideliam potencialių klientų kiekiui. Sparčiai gausėjanti interneto vartotojų auditorija smarkiai keičia visas verslo sritis. Interneto potencialą, atsižvelgdami į labai dinamišką jo plėtrą, pripažįsta visų sričių marketingo ir reklamos specialistai bei praktikai.
• Parodos ir mugės. Parodos ir mugės yra didžiausi demonstracinės reklamos renginiai. Mugės atsirado anksčiau negu parodos. Mugėse siekiama užmegzti komercinius kontaktus, sudaryti prekybinius sandorius ar parduoti prekes. Parodose labiau akcentuojamas demonstracinis aspektas, tačiau ilgainiui mugės, kuriose pateikiami pavyzdžiai, įgavo parodos – pardavimo pobūdį. Dabar ir mugių, ir parodų organizavimo pobūdis labai supanašėjo. Parodos labai populiarios pasaulyje. Ilgainiui, skatinamos prekybos bei visuomeninės aplinkos, jos virto įsimintinais renginiais.